//////

PRZEKŁADNIA ROSS

Add comments

Przekładnia ROSS wyróżnia się zastosowaniem wodzika o kształcie dźwigni jednoramiennej. Wodzik speł­niający zadania nakrętki podczas obracania koła kierownicy przesuwa się w rowku śrubowym (gwint trapezowy) wyfrezo- wanym na końcu wału kierownicy. Wodzik, prowadzony przez rowek przekręca jednocześnie wałek; poprzeczny, na którego, zewnętrznym końcu zamocowane , jest ramię kierownicze, poruszające z kolei drążek podłużny. Ponieważ wodzik styka się z gwintem śruby na niewielkiej tylko powierzchni, opory są znacznie mniejsze niż w razie stosowania nakrętki.Przekładnie ROSS w mechanizmach kierowniczych ciężkich pojazdów mają wodziki zaopatrzone w zabieraki osadzone w łożykach tocznych, co wydatnie polepsza sprawność mechaniczną przekładni z uwagi na zmianę charakteru tarcia współpracujących powierzchni ze ślizgowego natoczne.

Samochody od A do Z Lipiec 7th 2015

Leave a Reply